Reparatieverzoek

  • Reparatieverzoek indienen

    Soms gaat er iets kapot in uw woning.
    De ene keer moet het direct gerepareerd worden, zoals een ernstige lekkage of een verstopping. Soms kan het ook wel even wachten. U kunt uw reparatieverzoek alleen melden via het klantportaal, telefonisch of per mail doorgeven is helaas niet mogelijk. Beschikt u zelf niet over een computer dan kunt u op werkdagen tussen 08.00 en 12.30 bij ons op kantoor terecht op de computers in de hal. Heeft u uitleg nodig over het klantportaal dan kunt u een afspraak maken via de afdeling Woondiensten.

    We maken in een beperkt aantal gevallen wel een uitzondering op het per computer aanvragen van reparaties. Als huurders geen mantelzorgers hebben die hen kunnen helpen, geen computer hebben en niet naar ons toe kunnen komen om gebruik te maken van de computers in de hal dan nodigen we ze uit voor een gesprek. We maken dan een afspraak voor een telefonisch of persoonlijk gesprek. Blijkt in dit gesprek dat er echt geen oplossing is dan maken we een aantekening in ons systeem en kan deze huurder in het vervolg gewoon telefonisch een reparatieverzoek doorgeven. We zijn hier wel streng in, dat moet ook wel want we doen het werk immers met veel minder personeel en moeten keuzes maken.

    U kunt uw reparatieverzoek doorgeven door met uw inloggegevens in te loggen op mijn.samenwerking.nl. Nog eenvoudiger kan dat door het invullen van uw postcode en huisnummer. Dit maakt het voor mantelzorgers ook eenvoudiger om een reparatieverzoek in te dienen, ze hebben dan immers geen inloggegevens nodig. U kunt uw reparatieverzoek daar eenvoudig invullen en kunt ook blijven volgen wat de stand van zaken van uw verzoek is. Groot voordeel is ook dat u in veel gevallen direct een afspraak kunt plannen op een dag en tijdstip dat het u het beste uitkomt.

    Let op! Het inloggen met postcode en huisnummer werkt alleen voor reparatieverzoeken, al uw andere persoonlijke gegevens zijn beschermd door uw gebruikersnaam en wachtwoord.

    Alle reparaties aan de woning die wettelijk binnen onze verantwoordelijkheid vallen worden door ons uitgevoerd. Maar daarnaast zijn er werkzaamheden die onder de verantwoordelijkheid van de huurder vallen en die dus niet door ons uitgevoerd worden. Dit is bepaald in de Lijst kleine herstellingen. Een gedeelte van deze kleine herstellingen kunt u afkopen door deel te nemen aan ons Serviceabonnement. In het Onderhouds ABC kunt u precies zien wat hier precies onder valt. Hiervoor betaalt u een vergoeding van € 4,50 per maand, ook hierover kunt u meer lezen op onze website.

    Let op: Als u rechtstreeks reparatie-opdrachten verleent aan derden, zijn de kosten altijd voor eigen rekening. 

    Ons kantoor is voor bezoekers zonder afspraak open tussen 08.00-12.30 uur, ook zijn wij dan telefonisch bereikbaar. Vanaf 12.30-16.30 uur werken wij alleen nog op afspraak. 
    Voor specifieke zaken kunt u een afspraak maken met onze afdeling Woondiensten. 

  • Spoedgevallen

    Buiten kantoortijden kunt u uw spoedeisende klachten doorgeven. U moet dan denken aan een bijvoorbeeld een liftstoring, een gaslucht of een andere calamiteit. U kunt gewoon bellen met ons telefoonnummer 010 – 475 96 66, u wordt doorgeschakeld naar onze meldkamer waar zij uw klacht beoordelen en indien nodig doorzetten naar een bedrijf dat de klacht gaat oplossen.

    Wat zijn spoedeisende reparatieverzoeken?
    Spoedeisend is: 
    • ernstige lekkage waarbij wateroverlast wordt veroorzaakt; 
    • uitvallen van centrale verwarming; 
    • inbraak en calamiteiten.

    Gaslekkage in/om de woning en stroomstoringen
    Als u gas ruikt in uw woning, of als de lichten plotseling uitvallen, is het verstandig te controleren of u de enige bent met een storing. Wanneer uw buren ook een storing hebben, belt u voor gas en elektriciteit het gratis storingsnummer 0800 - 9009.
    Als de storing alleen uw eigen woning betreft, kunt u direct bellen naar Samenwerking,
    tel. (010) 475 96 66.

    In geval van gaslekkage: sluit de hoofdgaskraan in de meterkast en open de ramen voor een goede ventilatie. 
    N.B. Bij een ernstige gaslekkage in of buiten uw woning kunt u direct de Brandweer bellen via tel. 112. 

    Waterlekkage
    Onder ernstige waterlekkage wordt verstaan bijvoorbeeld een daklekkage, een waterlekkage afkomstig van uw toilet of van uw bovenburen. Voor dit spoedeisende reparatieverzoek kunt u direct bellen naar Woningstichting Samenwerking, tel. (010) 475 96 66 toets 1.

    Inbraak
    Voor dit spoedeisende reparatieverzoek kunt u direct bellen naar Woningstichting Samenwerking,
    tel. (010) 475 96 66.

    Centrale verwarming werkt niet
    Bij storingen aan blok/collectieve verwarmingen kunt u bellen met Mampay, telefoonnummer 078 - 65 22 433. 

    Voor alle individuele cv-storingen kunt u direct bellen met Feenstra Verwarming B.V. in Capelle aan den IJssel via telefoonnummer 088 - 84 55 000.

    Liftstoring
    Voor dit spoedeisende reparatieverzoek kunt u direct bellen naar Skyliften via telefoonnummer 
    0342 - 42 55 05.

    Automatische garagedeuren en deurdrangers
    Voor dit spoedeisende verzoek kunt u direct contact opnemen met KONE deursystemen via telefoonnummer
    088 - 84 44 777. 
     

Close