Wat is spoed?

Als iets kapot is, is dat vervelend. Maar wanneer heeft iets spoed? Veel zaken kunnen wachten tot de eerstvolgende (werk)dag.  

Wat is spoed?
Alleen zaken die te gevaarlijk of dringend zijn om tot de volgende dag te wachten, hebben spoed.
Denk aan iets dat gevaarlijk is of schade kan veroorzaken. Of iets waardoor u uw huis niet meer normaal kunt gebruiken.   

Spoed: 

  • U ruikt gas. 
    Draai de gas- en hoofdkraan dicht (in de meterkast), zet ramen en deuren open en bel ons.
    Aanvullende informatie vindt u op www.gasenstroomstoringen.nl  of via het nationaal storingsnummer: (0800) 90 09.
  • Ernstige lekkage: spuitend of stromend water in de woning of berging.
    Draai de hoofdkraan dicht (in de meterkast, naast de watermeter) en bel ons.
    Komt het water niet uit uw woning? Vraag het aan uw buren, schrijf hun huisnummer op en bel ons.
  • Er komt geen water uit de kranen. 
    Kijk op de website van Evides. Is er geen storing gemeld? Bel ons. 
  • Er is geen stroom. 
    Kijk op de website van Stedin. Is er geen storing gemeld? Bel ons. 
  • U heeft maar één toilet en deze is verstopt. Bel ons. 

Ons telefoonnummeris 24 uur per dag bereikbaar: (010) 475 96 66. Vertel zo duidelijk mogelijk wat er aan de hand is. 

Ook spoed: 

  • Gesprongen waterleiding. 
  • Lift die niet werkt. 
  • U kunt uw woning of flat niet in of uit. 

Bij ernstige noodsituaties zoals brand: bel altijd 112!