Wanneer krijg ik de afrekening stookkosten?
Algemeen
De stookkosten worden per kalenderjaar afgerekend. Als het jaar afgelopen is verrekenen we het door u betaalde voorschot met de werkelijke kosten. U ontvangt de afrekening voor 1 juli.
Soms betaalt u een voorschot stookkosten bij uw huur aan ons. Hoeveel voorschot u betaalt staat in uw huurovereenkomst en in uw jaarlijkse huurspecificatie.
Wij sturen u ieder jaar afrekening van de stookkosten. We verrekenen de werkelijke kosten met het voorschot dat u heeft betaald. Soms krijgt u geld terug, soms moet u bijbetalen. Als u geld terug krijgt op de afrekening en wij krijgen nog geld van u (bijvoorbeeld vanwege een huurachterstand), dan verrekenen we dat met elkaar.
De stookkosten worden per kalenderjaar afgerekend. Als het jaar afgelopen is verrekenen we het door u betaalde voorschot met de werkelijke kosten. U ontvangt de afrekening voor 1 juli.
Als u bezwaar heeft tegen de afrekening, dan kunt u hiertegen schriftelijk bezwaar maken. Dit kan per brief of e-mail. Komt u er met ons niet uit? Dan kunt u bewaar maken bij de Huurcommissie.
De afrekening bestaat uit kosten voor verwarming en kosten voor het gasverbruik voor warm water. Deze kosten bestaan uit vaste kosten en variabele kosten.
U krijgt van ons de afrekening. Als bijlage wordt de berekening van Ista meegestuurd.
U kunt het volgende doen:
Vaste kosten zijn bijvoorbeeld administratiekosten en kosten voor de meteropname door Ista. Daarnaast betaalt u ook een vast bedrag voor een percentage van de energiekosten. U als huurder heeft geen invloed op de vaste kosten. Variabele kosten zijn de kosten voor uw eigen verbruik. Deze worden bepaald door uw eigen stookgedrag. Deze kosten kunt u wel zelf beïnvloeden.
Nee, u moet het bedrag zelf overmaken.
Ja, u krijgt tegelijk met de andere huurders de afrekening
U kunt telefonisch of per mail contact met ons opnemen. Meer hierover staat in de brief van de afrekening.
Het bedrag is gebaseerd op de laatste afrekening.
Het is mogelijk om een betalingsregeling af te spreken. Hiervoor kunt u telefonisch contact met ons opnemen.
U ontvangt binnen 30 dagen het bedrag op uw rekening. Als er een betalingsachterstand is wordt deze verrekend.
Ja, dat kan. U kunt hiervoor contact met ons opnemen. Meer hierover leest u in de brief van de afrekening.